reklama

Close Harmony Friends v Leviciach

Skutočne pekná hudba, od ľudí, ktorí ju skutočne vedia robiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Vrátil som sa z Trojkráľového koncertu Close Harmony Friends v Levickom evanjelickom kostole. Nie, nebudem sa tváriť, že môžem napísať hlboko profesionálnu muzikologickú reportáž. Prečo sa ale nezmieniť pozitívne o dobrej veci?

Nemôžem robiť nič iné, než súhlasiť s názorom, že ľudský hlas je ten najdokonalejší hudobný nástroj. Je viac, než ktorýkoľvek iný hudobný nástroj. Hneď ako Close Harmony Friends začali spievať, počul som úžasnú paletu nástrojov, teda ľudských hlasov, ktoré zneli priateľskejšie, než zefektovaná gitara, či príliš hlasné bicie. Môžete mať drahý hudobný nástroj, ktorý za vás vyrobil niekto iný. Ale spevák má len (alebo až) taký hlas, aký si sám vyrobil (ako vravieva pani učiteľka Končerová :) )! Priatelia, toto sú speváci! V tom najpozitívnejšom slova zmysle som si uvedomil, že ich výkony sa vyrovnali štúdiovej nahrávke. 

Aj keď nemohli byť v plnej zostave, piesne nestratili živosť, energiu a pozitívny náboj. Konečne som naživo mohol vidieť aj ich (už priam legendárne?) pohybové prvky, ktoré boli vážne...zaujímavé :) a hlavne zábavné. Vôbec nepôsobili rušivo a dodávali ešte príjemnejšiu atmosféru. Oceňujem, keď umelec sám seba neberie prehnane vážne.

Nie je príliš veľa piesní v slovenčine, ktoré mám naozaj rád. Ale LTT je fajn a taký Všedný deň je podľa mňa naozaj úžasný. Dnes žiaľ nezaznel, ale to nevadí.

Nuž čo, o hudbe sa nedá pridlho písať bez toho, aby to začalo byť hlúpe. Každopádne, je dobré vidieť a počuť, že krása z hudby nevymizla. A zas a znova si myslím, že bez úprimného postoja srdca by sa stratila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto nitriansku a´capellu odporúčam každému, kto má rád dobrú hudbu. Navrhol by som - zaradiť ju medzi slovenský národný poklad. Vďaka za dnešný koncert!

Boris Svoboda

Boris Svoboda

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

twitter.com/BorisSvoboda Zoznam autorových rubrík:  DialógyPolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu