reklama

Prespali sme koniec sveta

...Takúto dôležitú udalosť predsa ohlasovali už dávno. Dávno pred nami to predpovedali mnohí...síce sa trochu sekli, ale muselo vám byť jasné, že TERAZ to príde naozaj...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

* Tak, vidím, že ste na tom celkom dobre.

- Prosím? Ako to myslíte?

* No vidím, že veľmi dobre zvládate túto výnimočnú situáciu.

- Akú situáciu???

* No veď...koniec sveta.

- Koniec sveta? Kde?

* Akože kde? Predsa tu, všade okolo.

- Tu? A KEDY?

* Včera večer o pol jedenástej aj šesť minút.

- Včera večer....jaj, to som spal.

* Vy ste spali?

- Áno.

* Vy ste...vy ste prespali takú dôležitú udalosť?

- Hej!

* Vy ste prespali takú VÝZNAMNÚ udalosť v dejinách ľudstva?

- Viete, ja som bol unavený, tak som musel ísť spať...

* Museli ste? Aké museli??? Vy ste prespali takú neopakovateľnú záležitosť, akou je koniec sveta?
Vôbec vám to nie je ľúto? Keď už začiatok ste nevideli, tak aspoň KONIEC ste si nemali
nechať ujsť.

- Ale samozrejme, že mi je to lúto, jednoducho som ho nezaregistroval. Ako som to mal vedieť?

* Veď na koniec sveta chodili upútavky!

- Nehovorte...a kde?

* No v štátnej televízii.

- Naozaj? Tak to som potom mohol...nemohol. Ja totiž nemám televízor.

* Prepáčte, ale toto je čistá ignorácia. Veď ste sa mali pripraviť. Kúpiť si ho. Veď to sa oplatí už len kvôli tomu
koncu sveta, ak už iné relácie nestoja za nič.

- No lenže ja som nevedel...ako som mohol vedieť, že príde koniec sveta?

* Takúto dôležitú udalosť predsa ohlasovali už dávno. Dávno pred nami to predpovedali mnohí...síce sa trochu sekli,
ale muselo vám byť jasné, že TERAZ to príde naozaj. A posledného polroka sa už ani o ničom inom nerozprávalo.

- Ja tak rozmýšľam...nevznikol chaos? Predsa len. Tento koniec sveta je dosť veľký zásah do ľudských stereotypov. Naruší vám bežný deň. Nebola panika?

* Panika? Niééééé....

- Ako to?

* Viete, nebol čas....

- A ako vlastne prebiehal, tento koniec sveta?

* Nuž, povedal by som....ako to najlepšie vyjadriť...APOKALYPTICKY, to je to správne slovo.
Bola to skutočne veľmi významná udalosť. Najprv tancoval folklórny súbor. To bolo pekné. Ďalej sa kondolovalo, prezident mal prejav.
Veľmi pekný. Spomínal, aké pekné časy sme prežili. Vyjadril ľútosť,
že už žiadne nebudú. Myslím, že aj slzičku vyronil.

- Áno, citlivý je to človek.

* Bolo to celé také smutnejšie, ale moderátor to držal nad vodou. A sem-tam aj zavtipkoval. Veselý človek. Poviem vám, on vidí
svetlú budúcnosť aj tam, kde žiadna nie je...
No ale prejav mal ešte aj premiér a on veru podotkol, že taká dobrá vláda, ako bola tá jeho, už veru nebude.

- A čo sa ešte dialo?

* Tak viete, bežné formality, aké sa dejú pri oficiálnom končení sveta. Veď to poznáte, nie?

- ....nie...

* Aha, no samozrejme. Tak - najprv sa slávnostne pochovávala ústava. Spievali sa evergreeny, ktoré už konečne prestanú byť v kurze. Aj hymna sa spievala, ale potom sa zničili všetky nahrávky. A napokon sa pálila zástava. Rozpustili sa štátne inštitúcie, armáda, polícia, rozdal sa národný poklad...celý a spravodlivo...50 halierov každému občanovi...síce sme si museli na to požičať, ale nevadí, myslím, že k splateniu nepríde.

- No moment, počkajte. Nenastala anarchia?

* Ale čo by nenastala? ....No nenastala. Už nestihla. Veď prišiel koniec sveta.

- No iba ak tak...lebo, už asi aj bolo na čase. Trocha sa ale obávam. Čo teraz? Ja som bol na ten náš, teraz už bývalý svet,
zvyknutý. Čo budem teraz robiť?

* Nuž, bude to zmena, zvykať si na neexistenciu. Ja len ľutujem, že som nevidel úplný záver.

- A prečo nie?

* Viete, mne je to také trápne, ale....bolo to také zdĺhavé, takže....asi som to prespal.

- Nevadí. Budú aj ďalšie....

Boris Svoboda

Boris Svoboda

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

twitter.com/BorisSvoboda Zoznam autorových rubrík:  DialógyPolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu